2016. 12. december

Durván indult a december. A hónap első felében mindenki beteg volt. Két hétig szóba sem jött a gyaloglás. Utána is csak nagyon "lájtosan". Fényképezőt nem vittem magammal, örültem, hogy elbírtam a saját tömegemet. Pedig szuperkönnyű gépet kaptam egy éve. Aztán olyan gyönyörű zúzmarás idő jött, hogy mégis elvittem a fényképezőmet, féltem, hogy elmúlik a csodás zúzmara, anélkül, hogy néhány emlékeztető kép készült volna róla. Készült smiley.

A következő képről Új-Zéland jutott eszembe. Ott láttunk olyan fákat, melyek az uralkodó szélirányt mutatva gyakorlatilag rásimultak a hegyoldalra, teljesen eltozult a koronájuk. Egy film is hasonló poént sütött el: a Top Secret című eszetlenségben a női főszereplő hosszú haja motorozás közben vízszintesen úszik, sugallván a szédítő sebességet; majd miután megállnak, továbbra is vízszintesen áll a frizurája... Az a film egy olyan szintű hülyeség, amit egyszer mindenkinek meg kell néznie cool. Vagy többször.

A következő képen szintén a Homokdomb (vagy Homok-hegy?) tetejéről nézünk ki, Hidegkút irányába. A reptéren néhány kutya sétáltatta a gazdáját, egy-két háztető is látszik, de a távolabbi hegyekből semmi sem sejlik át a ködön. Gyerekkoromban külföldi karácsonyi képeslapokon láttam ilyen tájakat. Úgyhogy ez nekem most karácsonyi táj laugh

A zúzmarás időszakot enyhülés követte, leolvadt mindenről a fehér bevonat.

Aztán megint hideg napok jöttek, reggelente a talajközeli növényeken újra megjelent a zúzmara.

A Szilveszter előtti napon még egy jót gyalogoltunk: a gázvezetéken a hangár fölött elmenve, majd balra fordulva a Vörös-kővár felé indultunk. Egy gyönyörű csipkerózsa-bokor óriási, egészséges bogyói rávettek, hogy törjek át a bozóton, kövessem a vaddisznó-csapást, és menjek közelebb. Nem volt egyszerű. Jól lefotóztam a szépséges bogyókat, aztán persze nem akartam ugyanazon az úton visszaevickélni az útra, újabb vaddisznó csapást követtem; meg is szurkáltak rendesen a rózsa- és galagonya bokrok. És beletérdeltem valami jó kemény tövisbe fotózás közben, na, az még hosszan sajgott. Elgondolkodtam rajta, milyen lenne gördeszkás védőfelszerelésben gyalogolni surprise. Nem fogok.

Sok mumifikálódott növénnyel találkoztunk. Az alábbi vadmurok egészen különleges ebben a formájában is.

Mikor baktattunk le a Vörös-kővárról, és épp igyekeztünk valami használható utat találni a reptérre, jött egy repülő. Valószínű, régen többször föl-leszállhatott itt, mert az volt az érzésem, hogy nosztalgiázni jött. Célba vette a leszállópályát, elhúzott fölötte viszonylag alacsonyan, aztán felemelkedett, megfordult, és elment.  Már kb 2. éve nem szállhatnak le itt, sokak sajnálatára. Érdemes visszanézni a 2012. decemberi bejegyzést, annak is a végét, ott még nem sejtettük, hogy hamarosan megszűnik itt a repülés.

Ezzel vége az évnek, a Szilveszter-napi kiránduláson - azt tervezem - nem készülnek képek. Ha mégis, hát majd az új évben felteszem még ide őket. Addig is mindenkinek BUÉK!

Igen, végül persze mégis készült néhány kép: utólag teszem fel a Szilveszter napi kiránduláson készülteket. A KFKI-tól mentünk át Makkosmáriára. A KFKI parkolójában egy biciklit szállító autó árválkodott, mikor megérkeztünk, azt gondoltuk, mindenki igyekszik előre aludni az éjszakai bulira, senki sem lesz az erdőn.
Néhányan a csapatból - úgy tűnt - tenyerükként ismerik a környéket, bizalommal mentünk utánuk. Egy nyomtatott piros M betű jelet találtunk, azon mentünk, mert az biztosan Makkosmáriára visz, mondták a tájékozottak. Így is volt, csak egészen máshol értünk ki, mint amire számítottunk! Még jó, hogy a fejlett technika a zsebemben volt, bekapcsolva (okostelefon: volt másnál is, csak kikapcsolva...), és így a térképen megmutatta, hol vagyunk laugh. Némi falubeli kacskaringók után eljutottunk az Angyalok Királynéja templomhoz.

Nem csak mi kirándultunk Szilveszter délelőttjén Makkosmária templomához, több csoport is nevetgélt, kószált a templom kertjében.

Visszafelé a jól jelzett, Mária-szurdokon át vezető úton indultunk a KFKI felé. Itt áll az a Végvári szikla, amit Szent Mihály sziklának is neveznek, és amely elég váratlan látványként bukkan elő az út mellett. A fiúk elgondolkodtak a megmászásán, de felnőtt túratársaink rosszalló hozzáállása hatására feladták. Viszont simán megtaláltuk a célt; a parkoló közben teljesen megtelt, a későn ébredők az út mentén vártak a felszabaduló helyre.

És ezzel tényleg vége 2016-nak, jöjjenek az újabb élmények, BÚÉK!