2012-09-Szeptember

2012. Augusztus 18 óta, ha időnk és az időjárás engedi, megyünk gyalogolni két bottal: nordic walking edzést tartunk. Szeptemberben letöltöttem egy alkalmazást a telefonomra, ami GPS segítségével rögzíti az útvonalat és a paramétereket, kiszámolja a sebességet, ... Fotót is mellékelek minden útvonalhoz. Rájöttem, hogy élvezem ezeket a fotókat: készíteni és nézegetni egyaránt. Szinte ugyanazt a környéket járjuk immár 4 hónapja, mégis minden nap valami újat látunk meg benne. Mert máshogy esik be a nap sugara, elszíneződnek a levelek, megjelenik egy ismeretlen virág vagy gomba: csupa új látvány a korábbiakhoz viszonyítva, és mindig élvezetes.

A Glück Frigyesről elnevezett úton, a Kecske-hegyi sziklák alatt áll az Oroszlán-szikla, ami miatt mi csak oroszlánnak nevezzük ezt az útvonalat.

Az Árpád kilátó az oroszlános út végén, annak a legmagasabb pontján van. A kilátóból gyönyörű kilátás nyílik a városra, itt a felhők is érdekes formációba rendeződtek:

Véletlenül egy elágazásnál nem elég óvatosan választottunk irányt (elvégre ezek felfedező-utak is!), és felhúztunk a Hármashatár-hegy melletti siklóernyős induló stégre. Erről a pontról persze megint csodás kilátás nyílik: a hidegkúti vitorlázó-repülőtérre és a völgyben próbálkozó siklóernyős és sárkányrepülős megszállottakra.

Fenn a hegyen sajnos lefagyott a telefonom, így a fura virágokról nem tudtam felvételt készíteni. Kénytelenek voltunk két nap múlva újra erőt gyűjteni és visszamenni a hegyre, ekkor már azonban már tudtuk, mekkora magasságot kell megmásznunk. De ezek a virágok nagyon izgattak: számomra ismeretlenek, és csak ennek a hegynek a K-DK irányú oldalán lehetett látni őket. Nagyon örülnék, ha valaki megírná, mik ezek a pici virágok. Mint a fotón is látszik, semmiféle zöld levelet, sem szárat vagy kocsányt nem láttam rajtuk. Gyakorlatilag a földből közvetlenül kibújik a sárga szirmú virág, nem látni egyéb részét a növénynek. Csupa kiszáradt fű volt a talajon, talán a nagy aszály miatt nagyon korán elszáradtak a növények.

Egy év múlva megtudtam: ez a vetővirág (Sternbergia colchiciflora), védett kis virág. Nagyon érdekesen jelenik meg: szeptember végén puszta virágokat hoz, levél nélkül, és minden egyéb része (amarillisz-féle, tehát hagymás) a föld alatt van. Tavasszal bújik ki a termése, de az nem feltűnő. Azért nem volt egyszerű kideríteni, mi ez!